Poškození zboží při přepravě

Kupující je povinen zboží a stav balení prohlédnout ihned při jeho předání. Pokud je zjištěno poškození balení výrobku, je kupující povinen zkontrolovat i skutečný stav zboží. V případě poškození je třeba udělat záznam o poškození ještě za přítomnosti řidiče společnosti přepravní (při kontrole je možné zboží rozbalit a prohlédnout) a k němu přiložit fotodokumentaci.

V případě, že je zboží zřetelně poškozeno, je nutné sepsat s řidičem škodní protokol. Zásilku kupující převezme, jen pokud neprojevuje známky poškození. Odpovědnost za poškození zboží během přepravy nenese prodejce, ale společnost přepravující zboží. Veškeré zboží přepravované je pojištěno přepravcem.

V případě reklamace mechanického poškození výrobku, která je ohlášená po podpisu listu dodacího (přepravního) dopravce, (jehož podpisem kupující souhlasí s jeho předáním a potvrzuje dopravci, že zboží přišlo nepoškozené vinou dopravy), není možné tuto reklamaci uznat.

Poškození zboží vlivem běžného opotřebení

Záruka se nevztahuje na běžné provozní opotřebení dodaných výrobků nebo jejich dílů, které je způsobeno jeho častým, normálním nebo nesprávným používáním. Např. na používaném zboží jsou díry, prořezy, oděry, uvolněné sváry, oka vytržená nebo jinak poškozená nebo se u zboží opakovaném užívání změnila struktura látek nebo svrchní vrstvy LD-PE filmu. Životnost výrobku závisí na frekvenci užívání, péči o výrobek a způsobu manipulace s výrobkem, z čehož vyplývá různá délka životnosti.

Podmínky přijetí reklamace zboží

Reklamace může být uznána je-li:
1. Zboží je reklamováno před použitím a jde o skutečnou vadu materiálu, sváru nebo lemu.
2. Zboží nenese známky běžného opotřebení způsobeného obvyklým užíváním nebo špatnou manipulací a jde o mechanickou nebo výrobní vadu materiálu, sváru nebo lemu.

Záruční doba

Záruční doba je 24 měsíců u nákupu koncovými spotřebiteli a 12 měsíců u nákupu obchodními subjekty. Záruční doba počíná běžet dnem uvedeným na prodejním dokladu, které je bráno jako datum uskutečnění zdanitelného plnění.

Rozpor s kupní smlouvou

V případě, že věc není při převzetí kupujícím v souladu s kupní smlouvou (tzv. nesoulad s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bez zbytečného odkladu a zdarma věc dodal do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď opravou věci, nebo její výměnou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující o nesouladu s kupní smlouvou věděl nebo nesoulad s kupní smlouvou zavinil sám před převzetím věci.

Kupující má právo na výměnu zboží jen v případě, že je to vzhledem k povaze vady adekvátní. V tomto případě bude zboží vyměněno za zboží stejného druhu, případně budou peníze vráceny zpět na účet kupujícího.

Místo a lhůta vyřízení reklamace

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc zakoupena. V případě uznatelné vady zboží toto zboží zašle kupující na adresu MANA Marketing s.r.o. Třída Tomáše bati 1547 Zlín, 76001 společně s průvodním dopisem obsahujícím seznam reklamovaného zboží, popis vady a kopie nákupních dokladů, na základě, kterých došlo ke koupi reklamovaného zboží, kontaktní adresu a telefonní kontakt kupujícího a fotografie popsané závady. Bez těchto dokladů nemůže být reklamace vyřízena. Vracené zásilky na dobírku nemohou být přebírány a budou vraceny zpět kupujícímu. Lhůta na vyřízení reklamace je 30 dní.